Kategori: Çözümü

  • Kapanan hat nasıl açılır?

    Kapanan hat nasıl açılır?

    Kapanan hat açma işlemleri operatöre göre farklılık gösterir. Hat kapanması durumu borcun ödenmemesinden kaynaklanır. Faturalı hatlarda ödenmeyen borç nedeniyle geçici ya da kalıcı olarak hat kullanıma kapatılabilir. Kontörlü hatlarda ise birkaç ay kontör yüklemesi yapılmadığı taktirde hattın kapanması söz konusu olacaktır.

    Vodafone, Türk Telekom ve Turkcell gibi en yoğun tercih edilen operatörler için hat açma işlem rehberini hazırladık. Hat açma ücretleri ve detayları gibi merak ettiğiniz ayrıntıları bulabilirsiniz.

    Kapanan hat nasıl açılır Turkcell?

    Kapanan hat nasıl açılır

    Faturalı veya faturasız olarak kullandığınız Turkcell hat borç nedeniyle kullanıma tamamen kapatılabilir. Numaranız sizin için önemliyse hat açma işlemiyle hattınızı geri alabilirsiniz. Kapanan hatlar yıl boyunca adınıza kayıtlı kalmaya devam eder. Bir yıllık süreçten sonra satışa sunulur.

    Kapanma süreci bir yılı tamamlamadıysa T.C. kimlik kartınızla beraber en yakın Turkcell bayisine giderek hattınızı yeniden kullanıma açtırabilirsiniz. Faturalı hatlarda borç kaynaklı kapanma durumu varsa da fatura borcunun tamamını ödedikten sonra telefonu açıp kapatmanız halinde hattınız kullanıma Turkcell hat açma işlemi otomatik olarak tamamlanır.

    Kapanan hat nasıl açılır Türk Telekom?

    Türk Telekom operatörüne ait faturalı veya faturasız hattınız borç nedeniyle kapandığında tekrar kullanıma açabilirsiniz. Faturalı hatlar için toplam borcu ödemeniz, kontörlü hatlar için ise bakiye yüklemesi yapmanız hattınızın yeniden kullanıma açılması için yeterlidir.

    Türk Telekom hat açma işlemlerine tabii olan numaralar için hat açma bedeli olarak 139,27 TL tahsis eder. Borç gecikmesinden kaynaklı olan bu tutar faturanıza yansıtılır. Eğer ilk kez borç kaynaklı hattınız kapanıyorsa hat açma bedeli talep edilmez.

    Kapanan hat nasıl açılır Vodafone?

    Vodafone hat açma işlemlerinde total borcun ödenmesi yeterlidir. Faturalı hat kullanıyor ve faturanızın ödemesini düzenli yapmıyorsanız hattınız kullanıma kapatılarak beklemeye alınır. Borcu ödediğiniz anda 24 saat içerisinde hattınız yeniden kullanıma açılır.

    Kontörlü hatlarınız için de TL yüklemesi yapmanız halinde Vodafone hat açma işlemini tamamlamış olursunuz. Hat açma ücreti faturalı numaralar için ilk seferde alınmamaklar beraber ikinci kapanmadan itibaren faturaya yansıtılarak tahsil edilir.

    Kapanan hattı açtırmak kaç TL?

    Operatörlerde faturalı hatlar için ödenmeyen borç gerekçesiyle hat açma bedeli talep edilir. Hat açma ücretleri ilk kez faturası geciken ve hattı kapanan kullanıcılardan talep edilmez. İkinci defa hattı borç nedeniyle kapanan kullanıcıların operatöre göre faturasına yansıyan hat açma ücretleri güncel olarak şöyledir;

    • Vodafone hat açma bedeli: 139,30 TL
    • Türk Telekom hat açma bedeli: 141,17 TL
    • Turkcell hat açma bedeli: 139,27 TL

    Belirtilen ücretler vergiler dahil olmakla beraber yıllık bazda operatöre göre değişkenlik gösterebilir. Operatörünüzün müşteri hizmetleri hattını arayarak ücret bilgisi talep edebilirsiniz.

    Kapatılan bir hat tekrar açılır mı?

    Kapatılan hattın tekrar açılması kapanma nedenine göre değişir. Kalıcı olarak kapatma talebiniz varsa 1 yıl boyunca bilgileriniz saklı tutulduktan sonra hattınız bir başkası için satışa sunulur. Bu süreçten sonra hattın yeniden kullanıma açılması söz konusu olmaz. Fatura borcu gibi geçici nedenlerden kaynaklı kapanan hatlar ise borcun ödenmesi halinde anlık olarak tekrar açılır.

  • İnternet ışığı kırmızı yanıyor ne yapmalıyım?

    İnternet ışığı kırmızı yanıyor ne yapmalıyım?

    İnternet ışığı kırmızı yanıyor sorunu ihtiyaç duyulan IP adresinin alınmamasından kaynaklanır. İnternet sağlayıcı firmadan IP alınamadığı durumda kullandığınız modemde kırmızı ışıkların sabit ya da yanıp sönerek yansıdığını görebilirsiniz. Bu durumda aktif internet kullanımınız da durduğu için ivedi olarak teknik destek almanız gerekir.

    Kullandığınız internet sağlayıcı firmasının müşteri hizmetlerine ulaşarak teknik destek talebinizi iletebilirsiniz. Telefon görüşmesi üzerinden yönlendirme ile çözüm sundukları gibi, adresinize ekip yönlendirmesi de yapabilirler.  Sorunun tespiti yapıldıktan sonra en hızlı ve ideal çözüm konusunda destek alabilirsiniz.

    Modemde kırmızı ışık yanın sönmesi neden olur?

    İnternet ışığı kırmızı yanıyor

    Çeşitli internet sağlayıcı firmalarından aldığınız internet hizmeti anlık hatalardan kaynaklı kesilebilir. Modem modeli fark etmeksizin kırmızı ışık hatası cihazın IP alamadığı anlamını taşır. Servis sağlayıcısından IP alınamadığında ikaz ışığı yanar ve internet bağlantısı tamamen kesilir.

    ZyXEL Modem internet ışığı kırmızı yanıyor

    Aktif internet kullanırken anlık olarak ZyXEL modem internet ışığı kırmızı yanıyor hatası alıyorsanız takip etmeniz gereken birkaç adım bulunur. Belirtilen durum servis sağlayıcınızın IP alamadığı ve bu nedenle internet kesintisi yaşandığı anlamına gelir. Bu durumda şu adımları takip edebilirsiniz;

    • Modeminizin arka kısmında yer alan mavi renkli WAN portunu kablosunu çıkarıp sarı renkte olan LAN portuna takın.
    • LAN portuna kabloyu taktıktan sonra modeminizi kapatıp tekrar açarak ışıkların tamamen gelmesini bekleyin.

    Belirtilen adımları takip etmeniz durumunda internetinizin yeniden aktif hale gelmelidir. Eğer adımları takip etmeniz halinde hala internet bağlantınız yoksa müşteri hizmetlerini arayarak destek almanız gerekir.  Zyxel müşteri hizmetleri iletişim numarası olan 444 1 759 hattını arayabilirsiniz.

    Türk Telekom modem internet ışığı kırmızı yanıp sönüyor

    Türk Telekom modem internet ışığı kırmızı yanıp sönüyor ise internet bağlantınızın kesik olduğu anlamına gelir. Modemin WAN ışığı kırmızı hale geldiğinde servis sağlayıcınız ile görüşmeniz gerekir. Türk Telekom evde internet müşteri hizmetlerini arayarak durumu bildirebilirsiniz. Müşteri hizmetleri uzaktan destek kapsamında modeminizi takip ederek açıp kapatmanızı talep edebilir. Bu nedenle müşteri temsilcisi ile görüşmeden önce modeminizin yakınına gitmeniz gerekir.

    Talimatlara rağmen hala internet bağlantısı olmuyorsa temsilci adresinize en yakın tarih için teknik destek ekibi yönlendirmesi yapmak üzere kayıt oluşturur. WAN ışığının kırmızı yanması internet bağlantı kablolarınızın ya da modeminizin hasar almasından kaynaklı olabileceği için ekipler gerekli kontrolleri yerinde sağlama gereği duyabilir.

    Superonline internet ışığı kırmızı yanıyor

    Turkcell Superonline internet ışığı kırmızı yanıyor sorunu ile karşılaştığınızda öncelikle modeminizi kapatıp açmayı denemeniz gerekir. Bu işlem sonrasında hala internet yoksa bağlantı kablolarını çıkarıp yeniden takarak modemi fişten çekiniz. Ardından yeniden modeli güç kaynağına bağlayarak tüm ışıkların yanmasını bekleyin.

    Tüm bu adımlara rağmen hala internetinizin olmadığını görüyorsanız Superonline müşteri hizmetlerini aramanız gerekir. Kurumsal müşteri hizmetlerine bağlanmak için 0 850 222 1 222 numarasını 7/24 arayabilirsiniz.