İnternet ışığı kırmızı yanıyor sorunu ihtiyaç duyulan IP adresinin alınmamasından kaynaklanır. İnternet sağlayıcı firmadan IP alınamadığı durumda kullandığınız modemde kırmızı ışıkların sabit ya da yanıp sönerek yansıdığını görebilirsiniz. Bu durumda aktif internet kullanımınız da durduğu için ivedi olarak teknik destek almanız gerekir.
Kullandığınız internet sağlayıcı firmasının müşteri hizmetlerine ulaşarak teknik destek talebinizi iletebilirsiniz. Telefon görüşmesi üzerinden yönlendirme ile çözüm sundukları gibi, adresinize ekip yönlendirmesi de yapabilirler. Sorunun tespiti yapıldıktan sonra en hızlı ve ideal çözüm konusunda destek alabilirsiniz.
Modemde kırmızı ışık yanın sönmesi neden olur?

Çeşitli internet sağlayıcı firmalarından aldığınız internet hizmeti anlık hatalardan kaynaklı kesilebilir. Modem modeli fark etmeksizin kırmızı ışık hatası cihazın IP alamadığı anlamını taşır. Servis sağlayıcısından IP alınamadığında ikaz ışığı yanar ve internet bağlantısı tamamen kesilir.
ZyXEL Modem internet ışığı kırmızı yanıyor
Aktif internet kullanırken anlık olarak ZyXEL modem internet ışığı kırmızı yanıyor hatası alıyorsanız takip etmeniz gereken birkaç adım bulunur. Belirtilen durum servis sağlayıcınızın IP alamadığı ve bu nedenle internet kesintisi yaşandığı anlamına gelir. Bu durumda şu adımları takip edebilirsiniz;
- Modeminizin arka kısmında yer alan mavi renkli WAN portunu kablosunu çıkarıp sarı renkte olan LAN portuna takın.
- LAN portuna kabloyu taktıktan sonra modeminizi kapatıp tekrar açarak ışıkların tamamen gelmesini bekleyin.
Belirtilen adımları takip etmeniz durumunda internetinizin yeniden aktif hale gelmelidir. Eğer adımları takip etmeniz halinde hala internet bağlantınız yoksa müşteri hizmetlerini arayarak destek almanız gerekir. Zyxel müşteri hizmetleri iletişim numarası olan 444 1 759 hattını arayabilirsiniz.
Türk Telekom modem internet ışığı kırmızı yanıp sönüyor
Türk Telekom modem internet ışığı kırmızı yanıp sönüyor ise internet bağlantınızın kesik olduğu anlamına gelir. Modemin WAN ışığı kırmızı hale geldiğinde servis sağlayıcınız ile görüşmeniz gerekir. Türk Telekom evde internet müşteri hizmetlerini arayarak durumu bildirebilirsiniz. Müşteri hizmetleri uzaktan destek kapsamında modeminizi takip ederek açıp kapatmanızı talep edebilir. Bu nedenle müşteri temsilcisi ile görüşmeden önce modeminizin yakınına gitmeniz gerekir.
Talimatlara rağmen hala internet bağlantısı olmuyorsa temsilci adresinize en yakın tarih için teknik destek ekibi yönlendirmesi yapmak üzere kayıt oluşturur. WAN ışığının kırmızı yanması internet bağlantı kablolarınızın ya da modeminizin hasar almasından kaynaklı olabileceği için ekipler gerekli kontrolleri yerinde sağlama gereği duyabilir.
Superonline internet ışığı kırmızı yanıyor
Turkcell Superonline internet ışığı kırmızı yanıyor sorunu ile karşılaştığınızda öncelikle modeminizi kapatıp açmayı denemeniz gerekir. Bu işlem sonrasında hala internet yoksa bağlantı kablolarını çıkarıp yeniden takarak modemi fişten çekiniz. Ardından yeniden modeli güç kaynağına bağlayarak tüm ışıkların yanmasını bekleyin.
Tüm bu adımlara rağmen hala internetinizin olmadığını görüyorsanız Superonline müşteri hizmetlerini aramanız gerekir. Kurumsal müşteri hizmetlerine bağlanmak için 0 850 222 1 222 numarasını 7/24 arayabilirsiniz.
